Za vlaky do Drásova

vhodné pro rodiny s dětmi

Vydejte se na příjemnou vycházku z Tišnova do Drásova. Vybrat si můžete pohodovou kratší cestu po zpevněné komunikaci nebo náročnější výšlap přes vrch Stanovisko nad obcí Železné. Obě cesty se spojí před obcí Drásov. Zde se několikrát do měsíce můžete svézt zahradní železnicí a prohlédnout si expozici úzkokolejných drážních vozidel. Milovníky rozhleden potěší krásné výhledy z rozhledny Čebínka na konci trasy.

Délka trasy: 7 km (pěšky i na kole), 10 km (pěšky) + 2 km s rozhlednou Čebínka

Náročnost: nízká nebo střední podle zvolené trasy

Start: vlakové a autobusové nádraží Tišnov

Co uvidíte zajímavého?

Vycházku začneme v Tišnově u vlakového a autobusového nádraží. Žlutá turistická značka nás provede centrem Tišnova okolo barokních domů, morového sloupu a krásné radnice až na křižovatku s ulicí Riegrovou. Odsud po zelené vyrazíme směrem na Stanovisko. Projdeme ulicí Riegrovou s řadou památkově chráněných vilek, kolem dětského hřiště až k novému hřbitovu, kde se napojíme na cyklostezku směrem na Železné. U výrobního areálu společnosti Vitar si můžeme odpočinout pod památnou lípou.

Zde se cesta rozděluje. Kolem Vitaru doprava po zpevněné cyklostezce stále z kopce se pohodlně dostaneme do Drásova. Kolem Vitaru doleva dále po zelené značce přijdeme na kopec Stanovisko nad obcí Železné. Pozor! Zelená značka odbočuje hned za areálem Vitaru nenápadnou polní cestou do kopce. Cestou mineme malé přírodní divadlo ukryté v lese nad obcí Železné. Na kopci Stanovisko děti zaujme přístupný posed a pasoucí se koně na loukách okolo statku. Díky informační tabuli umístěné na vyhlídkovém místě poznáme v okolní kopcovité krajině vrch Jahodná, Brusná nebo Sýkoř. Stanovisko je křižovatkou několika cest. My se vydáme třešňovou alejí a dále po modré z kopce do Drásova. Před Drásovem u studánky se obě trasy spojí.

V Drásově je několikrát do měsíce přístupná zahradní železnice s expozicí úzkokolejných vozidel a úzkokolejného drážního příslušenství na rozchodu 600 mm. Návštěvníci se mohou svézt úzkokolejným vláčkem a pohladit si některou z přítomných drážních koček.  Přesná data je třeba ověřit na www.zahradni-zeleznice.info. Pro skupiny je možné domluvit i jiný termín.

V Drásově si můžeme odpočinout a posilnit se v místních restauracích. Dále budeme pokračovat po modré stezkou pro pěší okolo silnice do Čebína. Před obcí můžeme odbočit po žluté k rozhledně Čebínka. Díky své výšce a umístění nabízí krásné výhledy do okolní krajiny. Otevřená je ale jen za hezkého počasí o víkendech od dubna do října v čase od 11:00 do 17:00. Žlutá značka nás pak dovede zpět do Čebína k vlakovému nádraží.